Sunday 5 August 2012

Hello.

hmmm. ni dah kali keberapa punya blog pun aku tak tahu. semua blog musnah. aku lupa pass. hehhh. biasa ah. nenek an? mesti ada sifat pelupa tu. eheww. hahaha. gedik kejap. blog kali ni, tak nak menggedik sangat. nak jadi matang. ecehh. haha. emm. sekarang, Bulan Ramadhan. Wooo! tak sabar gila nak raya! Baju raya, macam biasa. Last minute baru beli. hehe. Krun dah siap semua dah. bagi aku, siap awal ni, macam dah tak exited dah nak pakai baju tu. yelah. Kita dah tengok lama kan, baju n kasut tu. then nanti bila nak pakai, dah bosan. Hmm. Anyway, tema tahun ni , MERAH. Hoho. tetiba pulak mama berkobar2 nak sama theme. ber theme2 bagai ni. last year, kalau ikutkan, warna oren. tapi, mama beli baju warna hijau. aku sorang je sesat, warna oren. but ada jugaklah warna hijau tu. tapi mostly, warna oren yang menyerlah. pastu mama kesian, dia belikan lagi satu. warna hijau. emm. fabrik baju tu panas. tapi design dia cantik. what a waste. hehe. pakai jelah. daripada tak ada. kasut tahun lepas, memang biggest mistake ever aku beli kasut tu. ceh. kena tipu tahu? harga tak sesuai dengan kualiti. design cantik. kualiti, haprak. tu lah, orang dah kata, "Don't judge a book by its cover" . Tapi sekarang, kita tak judge buku. kita judge kasut. Hmm. lebih kurang jelah tu. haihh. this year, raya kat kampung. sebab last year dah raya rumah nenek. kurang lah collection raya aku. hahaha.! okay, raya bagi aku masa aku kecik2 dulu, ialah hari untuk mengumpul duit sebanyak yang boleh. tu maa kecik lah. apalah sangat yang budak kecik faham masa tu kan? sekarang, dah matang sikit, sikit je, tak banyak, raya bagi aku, ialah hari untuk meraikan setelah sebulan kita berperang dengan nafsu. nafsu makan, minum, n sebagainya. then hari tu juga, kita akan melawat sedara2 yang lama tak jumpa, melawat kubur ahli keluarga yang dah pergi menghadap ilahi. bermaaf-maafan. tapi, satu je yang tak pernah berubah sejak aku kecik sampai sekarang. raya bagi aku jugak, ari untuk melaram. haha! okay, tu teruk. tapi serious. benda tu lah yang aku fikir sampai sekarang. sebab tu aku akan menangis kalau tak dapat apa yang aku nak. teruk memang teruk. tapi, tulah hakikat. haha. sekarang, duit, aku dah tak kisah sangat. nak kasi, kasi. tak nak, sudah. tak hadap pun. tapi, aku akan rasa tercabar kalau aus cabar aku duit raya siapa paling banyak. tu memang aku pantang. cabar2 ni, aku mana boleh. kalau tak cukup duit raya tu, aku suruh mama tambah. tak pun, aku campur dengan saving aku. hahaha! memang menang lah cite dia kan? tapi best apa. main saing2 ni. senanya tak elok. duit bukan boleh bawak mati pun. benda tu saja2 je. antara adik beradik. apalah sangat. aus dia anggap duit seringit tu lagi besar daripada duit lima ringgit yang hijau tu, n sepuluh ringgit. tu yang aku suka main tukar2 dengan dia. haha. yang dia tahu, duit dia tebal. aku gelak je. buat apa tebal2. nipis2 tapi banyak, lagi bagus. haha. dengan kakak, tak bersaing sangat. dia tak kisah. n, dia langsun tak rasa tercabar. oky. tu dia. biaq pi na. cehh. awat aku dok loghat penang ni? err. tukar, tukar. haha! okay, Solat Asar dulu. choww. :D

No comments:

Post a Comment